((چگونه تولید محتوا داشته باشیم ۱))
نویسنده مقاله : نگار منوچهری
مقدمه
با گسترش تکنولوژی و رشد شبکه های اجتماعی و نت، و تبدیل شدن دنیای کنونی به یک دهکده کوچک و قابل دسترس ،خیلی زود افراد گرایش زیادی به رسانه های جدید برای کسب اطلاعات بیشتر و اشتراک گذاری دانش و اطلاعات خود پیدا کردند.و برای کسب کردن این اطلاعت از سوی کاربران و سرور های قول آسایی نیزبرای رفع نیاز آنها در نظر گرفته شد،که از طرف شرکت های بزرگ تجاری وموتور های جستجو وارد بازار رقابت تولید محتوا و ایجاد نشر اطلاعات به شکل های مختلف گردید ،از جمله این اطلاعات می توان به تولیدات مکتوب و چند رسانه اشاره کرد .
اما بزرگ ترین نیاز این شبکه ها برای تولید این اطلاعات سودمند را می توان در تولید محتوا خلاصه کرد . برای همین هم سعی داریم در این مقاله به تعریف و توضیح تولید محتوا ، محتوا و چگونگی ایجاد و اهمیت نشر آن در دنیای جدید بپردازیم .
محتوا چیست ؟
Content یا محتوا در اصطلاح یعنی وجود، یعنی هستی. تعریف محتوا از منظر رسانه، وب و ارتباطات: هر چیزی که پیام، خبر، احساس، و نظایر آن را به دیگران منتقل کند محتواست. محتوا میتواند متن، تصویر، ویدیو، صدا باشد. هر کدام از ساختارهای چهارگانه فوق، دارای زیر مجموعههایی نیز هستند.
هنگامی که در فرآیندهای تولید و انتشار اطلاعات در حوزه رسانه، صحبت از محتوا به میان بیاید، منظور این است که اطلاعات مبادله شده چه ارزشی را در زمینههای مختلف برای کاربر نهایی یا مخاطب ایجاد خواهد کرد. محتوا را میتوان توسط انواع رسانههایی همچون متن، تصویر، صوت، ویدئو، اینترنت، تلویزیون یا حتی تئاتری که به صورت زنده اجرا میشود، منتقل کرد. از لغت محتوا برای شناسایی و معرفی قالبهای مختلفی که اطلاعات به خود میگیرد، استفاده میشود و به محتوا به عنوان مؤلفه تغییرپذیری از رسانه که به آن ارزش افزوده میدهد، نگاه میشود.
تاریخچه تولید محتوا چیست ؟
شاید بتوان گفت از اولین نقاشی های غارنشین ها، علایم و خطوط نوشته های سنگی جزئی از تولید محتوا بوده است تا هرآنچه امروزه باعث تولید و انتقال پیامی، ظاهری یا حسی از سمت ما به عنوان تولید کننده محتوا و انتقال آن به شخص یا اشخاصی دیگر باشد . اما آنچه می توان برای روشن کردن تاریخچه تولید محتوا گفت این مطلب است که، تولید محتوا با پیدایش صنعت چاپ و دستگاه چاپ در اروپا رشد قابل توجهی پیدا کرد و از همین جا بود که افرادی برای تولید محتوای نوشتاری استخدام شدند و به عنوان نویسنده کتاب و ژورنالیست و عکاس و تصویر گر استخدام شدند و روزنامه نگاران و نویسندگان کار تولید محتوا را در دست گرفتند ، اکنون نیز با گُسترش علم و افزایش شبکه های اجتماعی ، تولید محتوا شکل دیگری پیدا کرده و افراد بیشتری علاقمند به این کار در صفحات شخصی خود مشغول به تولید محتوا شده اند.
شغل تولید محتوا چیست وتولید کننده محتوا دقیقا چه کاری انجام می دهد؟
همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، تولید محتوا میتواند محدودهی گستردهای از فعالیتها را در بر بگیرد: از کسی که چند قرن پیش مشغول نوشتن یک کتاب خطی بوده تا کسی که امروز با انتشار پست و لایو و استوری به تولید محتوا در اینستاگرام مشغول است، همگی به تولید محتوا مشغول بوده اند..
اما جدای از این معنای گسترده و عام، کار تولید محتوا امروز یک معنای خاص هم پیدا کرده و آن،تولید محتوای الکترونیکی است، آنهم برای رسانه های جدیدی چون تلویزیون ،وبسایت ها و شبکه های اجتماعی .
از این رو نیز کار تولید محتوا به شکل یک شغل مهم در دنیای امروز مطرح شده است و به دانش تولید محتوا از آن یاد می شود.
در حال حاضر شرکت های تولید محتوایی هستند ، که از آنها به عنوان آژانس های تولید محتوا نیز در بازار داغ تولید محتوا یاد می شود.این آژانس که کار تولید محتوا را از یک فعالیت فردی فراتر بردهاند و با انجام تخصصی این کار، هزینه تولید محتوا را کاهش و کیفیت آن را افزایش دادهاند.
برای همین هم کار تولید محتوا در خیلی از کشورها یک شغل بشمار می آید و به شکل تیمی و تخصصی نیز انجام می گیرد ، و تیم تولید محتوا خود دارای اعضایی از جمله اتاق فکر ، تبلیغات ، تیم برنامه ریزی و هدفگذاری و تیم متخصص اجرایی را بر می گیرد.
، که در اکثر مواقع این شرکت ها با هدف تبلیغات و برند سازی نیز استخدام می شوند ، اما با توسعه تکنولوژی و در دسترس بودن آسان شبکه های اجتماعی و گوشی های هوشمند افراد زیادی نیز هستند که به طور شخصی برای شبکه های مختلف اجتماعی به تولید محتوا می پردازندو شغل خودرا تولیدکننده محتوا می دانند، که می تواند از تبلیغ کالا ، تولید و ویدئو ، عکس و متن و سرگمی تا نشر مطالب جذاب و علمی را شامل شود.
هدف ما از تولید محتوا چیست ؟
هرکسی می تواند به دلیلی دست به تولید محتوا بزند از تامین خوراک برای صفحات وبلاگ و سایت تا صفحه های شخصی در اینستاگرام ، شبکه های اجتماعی ، جذب مخاطب گرفته تا با هدف برند سازی و جذب مشتری و توسعه کسب و کار خود و کمپانی های بزرگ.
اما به طور عمده تولید محتوا بیشتر دراین موارد کاربرد دارد.
۱٫تولید محتوا برای سرگرمی
۲٫تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی و سایت ها
۳٫تولید محتوا برای نشر مقاله و یا دانش علمی جدید
۴٫تولید محتوا با هدف جذب مشتری و برند سازی تجاری
تفاوت تولید محتوا و استراتژی تولید محتوا در چیست؟
شاید بخاطر برخی اشتراکات این دو عبارت به جای هم استفاده شده باشند اما این صحیح نیست که استراتژی محتو ا را هم معنی بازاریابی محتوا بدانیم و برای هر نوع از محتوا می توان یک استراتژی تعریف کرد ،که جدای بازاریابی آن باشد. اما می توان استراتژی محتوا را برای بازاریابی محتوا نیز به کار برد یعنی به جای استراتژی محتوا عبارت استراتژی بازاریابی محتوا را به کار ببریم.
پس بطور خلاصه:
استراتژی محتوا:
: ایده ها و راهکارهای داخلی و مدیریتی.
بازاریابی محتوا: تقویم تولید محتوا، ایجاد محتوا، جمع آوری و مرتب سازی اطلاعات، تبلیغات، تکرار روند.
استراتژی بازاریابی محتوا:
چشم انداز کلی، دلایل و اهداف تولید محتوا، شناسایی مخاطب ها، سبک ها و روش ها، ایده ها و راهکارهای تولید محتوا، مدیریت خارجی.
شیوه های تولید محتوا به آسان ترین شکل؟
اینکه با چه ابزار و نرم افزار هایی یک محتوای با کیفیت و ارزان تولید کنیم مهم است اما برای رسیدن به این هدف ابتدا باید شناخت کافی و مهارت کافی کار با این ابزار و نرم افزار ها را داشته باشیم ، بعضی نرم افزار ها را می توان به آسانی به صورت خود آموز آموزش دید و یا بعضی ابزار ها نیز می توانند هم برای ما در دسترس تر و هم ارزان تر تمام شوند .
مثلا اگر شما دوربین حرفه ای و یا استودیو صدا ندارید ،اگر تنها با یک مبایل و تلفن همراه می خواهید به تولید محتوا بپردازید بی شک باید نرم افزار های مبایلی و قابلیت های مبایل خود و تجهیزات جانبی ،آن را بشناسید و از همه آن در مواقع لازم بهره ببرید تا با سرعت یک محتوا با کیفیت و ارزان تولید کنید .
ابزار های تولید محتوا؟
از هر چیزی می توان برای تولید محتوا بهره بُرد ازلب تاپ ، تبلت ، کامپیوترهای شخصی و حتی مبایل خودتان برای این کار استفاده کنید ، با توجه به هدف شما و منبع نشر محتوای تولید شده خود می توانید تصمیم بگیرد، کدام ابزاری برای تولید محتوای شما مناسب تر است،
اگر شما یک شرکت هستید و یک برنامه ریزی بلند مدت برای برند سازی دارید لازم است از ابزارهای حرفه ای تر و تجهیزات حرفه ای تر نیز در قالب یک تیم تولید محتوا استفاده کنید ، مثلا ضبط صدا در استودیو و یا تصویر برداری با دوربین های حرفه ای ، اما همه اینها به هدفگذاری و دلالیل تولید و نشر شما بر می گردد ، اگر فقط برای شبکه های اجتماعی خود دنبال تولید محتوا هستید و زمانبندی شما می گوید که باید تولید محتوای سریع تر و ارزان تری داشته باشید با همان موبایل و نرم افزار های ساده تر موبایلی با کمی آموزش می توانید ،این کار را در قالب عکس و فیلم و متن های مختلف و جذاب انجام دهید.
پس همانگونه که گفتیم انتخاب ابزار برای تولید محتوا به چند مورد بستگی دارد . هدف شما از تولید محتوا ،محل نشر(شبکه اجتماعی ، سایت ، یا رسانه هایی مث تلویزیون ) ، هزینه و زمان در نظر گرفته شده شما در تقویم تولید محتوای خودرا ابتدا بسنجید و سپس ابزار و شیوه اجرای خود را انتخاب کنید.
نرم افزار های رایج و کاربردی برای تولید محتوا؟
Adobe Collection شناخت نرم افزار های
فتوشاپ Photoshop
نرمافزار فتوشاپ(Photoshop) یکی از نرمافزارهای طراحی گرافیکی میباشد که در زمینه گرافیک و سایز، زمینههایی که به نوعی با تصویر، رنگ و چاپ سر و کار دارند، کاربرد دارد. طبق آمار معتبر جهانی، بیش از ۹۰٪ کاربران حرفهای که با گرافیک و تصویر سازی در ارتباط اند، نسخهای از این نرمافزار را روی سیستم خود نصب دارند.
ایندیزاین InDesign
کاربرد نرمافزار ایندیزاین (InDesign) در زمینه طراحی و صفحه آرایی کتابها، مجلات بروشورها و… میباشد. این نرمافزار تلفیقی از امکانات نرمافزاریهای ورد.(Word) و فتوشاپ و همچنین دارای محیطی برداری است
ادوب فلش adobe flash
ادوبی فلش(adobe flash) نرمافزاری برای ساخت محتوای انیمیشن و چند رسانهای میباشد. قابلیت اسکریپت نویسی جهت طراحی بازیهای دو بعدی، طراحی سایت، ساخت برنامههای چند رسانهای آموزشی، طراحی آتوران
(Auto run) دیسکهای فشرده از ویژگیهای کلیدی این نرمافزار است
دریم ویور dream weaver
نرم افزاری است که اکثر برنامه نویسان برای (dream weaver)دریم ویور از آن بهره می گیرند . به کمک این نرم افزار می توانیم به سادگی دست به طراحی سایت بزنیم، زیرا محیط ویرایش گر این برنامه با تفکیک کردن کد های مختلف کد نویبسی را برای ما آسان می کند.
ایلاستریتور illustrator
ایلاستویتور ((illustratorیکی از نرم افزار های طراحی ( ترسیمی) است که طراحان طراح های خود را به کمک این نرم افزار انجام می دهند ، برای درک بهتر باید بگوییم کار آن شبیه برنامه کورل (Corel) است و رغیب آن نیز به حساب می آید .
ادوب ریدر adobe reader
ادوبی ریدر(adobe reader) نرمافزاری که تمامی ابزارهای مودر نیاز جهت نمایش، ویرایش و ساخت فایلها و اسناد با فرمت پی دی اف (pdf) را دارا میباشد.
پریمیر premier
پریمیر (premier) نرم افزاری که امکانات تکنولوژی های ویرایش را امکان پذیر می سازد . از قابلیت های این نرم افزار می توان به تبدیل فیلمها برای پشتبانی از فرمت های صوتی و تصویری ، ساخت فیلمهایی با کیفیت بالا ،و امکان برقرار میان انواع دوربین های دیجیتال اشراه کرد.
افتر افکت aftereffect
افتر افکت (aftereffect) نرمافزاری برای ساخت جلوههای ویژه سینمایی و گرافیکهای پویا میباشد. از این نرمافزار میتوان در امور مختلفی چون ساخت بهره برد.
Microsoft Officeبرنامه های پر کاربرد
واژه پرداز وُرد (Microsoft Word)
این برنامه بیشتر برای ایجاد و ویرایش متون استفاده میشود، مایکروسافت ورد را میتوان یکی از پرکاربردترین برنامهها در مجوعه آفیس دانست، شما با این برنامه خواهید توانست نامه، مقاله، متن کوتاه یا بلند، گزارش و … را ایجاد کنید،بطور کلی برای خلق و ویرایش هر نوع سند متنی می توانید از نرم افزار در مجموعه آفس کمک بگیرید ، این برنامه را با نمادW پیدا خواهید کرد . Word
صفحه گسترده اِکسل (Microsoft Excel)
مایکروسافت اکسل برای ایجاد جداول مختلف و مدیریت آنها استفاده میشود، با این برنامه میتوانید جدولهای اطلاعاتی ایجاد کرده و از آنها برای رسم نمودارهای دقیق و گرافیکی استفاده کنید، بر روی جداول خود محاسبات عددی انجام داده و یا از توابع پیش فرض اکسل استفاده کرده و مقادیر موجود در جداول را با هم مقایسه کرده یا آنها را مرتب کنید، به طور کلی میتوانید فعالیتهای آماری، نمایش دادهها و تحلیل اطلاعات را با استفاده از این نرم افزار به خوبی انجام دهید .
برنامهExcel را در مجوعه آفیس خود می توانید با نماد X مشاهده کنید.
بانک اطلاعاتی اَکسس (Microsoft Access)
ایجاد بانک های اطلاعاتی و دیتابیس های گوناگون با نرم افزار اکسس امکان پذیر خواهد بود ، شما با این برنامه می توانید مقدار زیادی از اطلاعات را به صورت ساختار بندی شده در بانک اطلاعاتی اکسس ذخیره کرده و بر روی آنها مدیریت داشته باشید . نماد این نرم افزار A در مجموعه آفیس شما می باشد .
ارائه مطلب پاورپوینت (Microsoft PowerPoint)
این برنامه برای ارائه محتوا و ایجاد اسلایدهای گرافیکی استفاده میشود،شما برای ارائه محتوا و ایجاد اسلاید های گرافیکی شما می توانید با کمک این نرم افزار مطالب خود را در قالب انیمیشن و افکت های گرافیکی تهیه و در کنفرانس های خود بریا ارائه بهتر از آن بهره ببرید .
در مجموعه آفیس شما این نرم افزار را با نمادP می توانید پیدا کنید .
+دیگر نرم افزار های تدوین کاربردبرای تولیدمحتوا در ایدیت فیلم Edius و Corel Video Studio و Pinnacle Studioو Avid Media Composerو Sony Vegas Proو Final Cut می باشد.
نرم افزار های تولید محتوای مبایلی چیست ؟
از جایی که خیلی از شما می خواهید محتوای خود را با در دسترس ترین ابزار و ارزان ترین ابزار تولید کنید این نرم افزار ها را نیز برای گوشی های هوشمند و موبایل در تولید محتوا به شما پیشنهاد میکنم .
شما باید همیشه بلافاصله بعد از آن که یک مطلب را تمام کردید بتوانید ایده ی مطلب بعدی را در یک قالب منحصر به فرد و با تسلط کامل پیش ببرید. برروی ایده هایتان تمرکز کنید تا ببینید برای سایت و همچنین اتمسفر شبکه های اجتماعی شما مناسب هستند یا خیر.
اما گاهی ممکن است شما در حال پیاده روی و وقتی که دسترسی به کامپیوتر و دفترتان ندارید یک ایده به ذهنتان برسد! برای این که در اینگونه مواقع بتوانید این ایده را خوب پیش ببرید و آن را حفظ کنید به یکی از نرم افزار های بازاریابی محتوا مانندPocket را پیشنهاد می کنم.
Quora
این نرم افزار جایی برای دریافت ایده ی مطالب، اینفوگرافی ها و … بعدی و همچنین به اشتراک گذاری مطالب شماست، که قابلیت های جالبی را در اختیار شما قرار می دهد از جمله:
+با این نرم افزار می توانید از جدیدترین بحث ها و موضوعات روز با خبر شوید و استفاده کنید.
+ترندها را در موضوعات مختلف بشناشید.
+پرسش های احتمالی کاربران را کشف کنید.
به طور کلی این نرم افزار بازاریابی محتوا، شما را با جدیدترین موضوعات آشنا می کند و کمک می کند تا به روز باشید.
.
احتمالا با دو ویژگی اصلی این نرم افزار آشنایی دارید ، اما پیشنهاد می کنم در تولید محتوا نیز از این ویژگی ها بهره ببرید:Reddit
+الهام بخش و ایده دهنده است: همیشه می توانید ایده ی محتوا را از Reddit بگیرید. ببینید چی اطلاعاتی را می توانید تولید کنید تا برای کاربران مفید باشد.
+امکان انتشار و ارائه ی محتوای شما را می دهد: می توانید لینک مطلبی را که منتشر کرده اید در این نرم افزار منتشر کنید و به انتظار بازخورد فوق العاده ی کاربران بنشینید.
Reddit در یک بیان کلی برای گرفتن ایده ، جمع آوری اطلاعات ،انتشار و به اشتراک گذاری محتوا استفاده کنید.
Evernote
یک نرم افزار فوق العاده برای یادداشت های روزانه و همچنین نوشتن ایده های لحظه ای! از جمله ویژگی های آن امکان نصب و تطابق اکانت شما برای روی موبایل و دسکتاپ را می توان بیان کرد.در واقع شما اگر بیرون از دفتر کارتان باشید و مورد یا ایده ای را در آن بنویسید، نوشته ی شما در اکانتتان ذخیره شده و شما امکان ادامه دادن آن در کامپیوتر را خواهید داشت.
با اولین اتصال شما به اینترنت ، هرچه نوشته اید می توانید در Evernote استفاده کنید. همچنین قابلیت این را دارد تا به صورت آفلاین هم آن را در انکات خود ذخیره داشته باشید.
لینک ها ، تصاویر و جدول و … راهم ذخیره کنید ، و از این نرم افزار برای کسب ایده و الهام گرفتن در انجام پروسه تولید محتوای خود بهره بگیرد.
Slack
همکاری و برقرار ارتباط ، تعامل و همکاری بیشتر بین کاربران طراحی شده است،این نرم افزار کمک شایانی در ارتباط و همکاری تیم تولید محتوا دارد و همچنین ارتباط آنها با فعالان این حوزه را آسان می کند.و به شما این امکان را می دهد تا با هر کسی که در زمینه تولید محتوا و بازاریابی فعال است ارتباط برقرار کنید .در این نرم افزار امکان تنظیمات شخصی نیز وجود دارد تا در هر لحظه اگر پیامی برای شما ارسال شد متوجه آن شویدو بتوانید به سرعت پاسخگو باشید.
Grammarly Keyboard
برای همه کسانی که در حوزه ی تولید محتوا فعالیت می کنند پیش آمده که بخواهند در آخرین لحظات کار و یا در شرایطی فوری یک مطلب یا نوشته را بنویسند. در این مواقع معمولا استفاده از موبایل می تواند گزینه ی خوبی برای شما باشد اما کیبورد موبایل ها کار را برای شما سخت می کنند.
استفاده از کیبورد کوچک و حساس موبایل ها برای این کار سخت و طاقت فرساست و احتمالا تعداد زیادی از حروف جا افتاده و یا کلمات اشتباه نوشته شده خواهید داشت.
نجات دهنده ی شما از این اشتباهات زیاد و کلافه کننده این نرم افزار خواهد بود.
CoSchedule
یک ابزار برنامه ریزی و مدیریت و هماهنگیست تا بتوانید با نظم و تمرکز بیشتری کارتان را پیش ببرید.بخش های مختلف موجود در این نرم افزار کمک می کند تا کاری شبیه یک تیم را انجام دهید، شما با این نرم افزار می توانید هماهنگی و زمانبندی کار خود را به آسانی انجام دهید وبه کمک آن تقویم کاری و زمان بندی به شما یاد آوری شود . و در نتیجه مدیرت بهتری در تولید محتوا در زمان اجرا ایده خود داشته باشید.
Boomerang Mail App
یک نرم افزار با امکانات و قابلیت های زیاد برای بازاریابی محتوا که می توانید کاملا به آن تکیه کنید. ارسال ایمیل ها با تنظیمات دلخواه شما و همچنین امکان تنظیم زمان بندی با توجه به موقعیت های مکانی و زمانی مختلف از جمله ویژگی های این نرم افزار است. شما می توانید آن را روی موبایلتان نصب کنید و از امکانات آن برای آسان تر کردن کارتان استفاده کنید.
یکی از جالب ترین ویژگی های این نرم افزار این است که شما می توانید ببینید چه کسانی ایمیل های شما را باز کرده اند.
+ همچنین برای تدوین و تولید ویدیوهای جذاب این دو نرم افزار را نیز پیشنهاد می دهیم Viva Video Pro و Vlogit که برای شروع کار برای افراد مبتدی کار با آنها آسان تر به نظر می رسد.
نکات مهم در تولید محتوا؟
بعد از آنکه مشخص کردید نقشه کارشما برای ساخت تولید محتوا چگونه است، باید نکاتی را در حین تولید هر شکل محتوا در نظر بگیرید ، و برای خودتان حتی آنها را بنویسید ،تا در طول زمان تولید محتوا و خلق محتوای خود آنها را رعایت کنید .
مثلا اگر شما برای شبکه های اجتماعی یا سایت خود تولید محتوا تولید می کنید، یا محتوای شما برای برند سازی است این نکات را باید مورد توجه قرار دهید.
+از کلمات کلیدی ، جذاب و احساسی در مقاله و متن ویدیو های خود استفاده کنید ، این کلمات می تواند به جذب بیشتر مخاطب برای کامل خواندن و یا دیدن ویدئو شما تاثیرگذار باشد .
+ سعی کنید تکنیک های سئو را بیاموزید تا محتوا و مقاله شما در صدر متور های جستجویی مثل گوگل قرار گیرد .
+ابزار و تجهیزات جانبی ابزاری را که مورد استفاده قرار می دهید را بشناسید و مهارت کافی برای کار با نرم افزار های تولید محتوا را کسب کنید و یا از افراد متخصص کمک بگیرد .
+برنامه مشخصی برای زمانبندی کار خود داشته باشید و در قالب یه تقویم تولید محتوا آن را بنویسید و مرحله به مرحله انجام دهید .
+پس از جلو رفتن در هر مرحله از تولید محتوای خود آن را چک کنید . برای راحتر شدن کار آن را تقسیم بندی کنید به شروع ، میانه و پایان بندی .
+در شروع ویدئو یا متن حواستان باشد که ده دقیقه اول فیلم و چند خط اول مقاله و محتوای شما نقش کلیدی دارد ، ومثل یک قلاب می تواند مخاطب را جذب کند و یا باعث شود مخاطب همان جا دیدن و خواندن مقاله و محتوای شما را متوقف و صفحه شما را ترک کند.
+در میانه و پایان بندی نیز این حساسیت نیاز است زیرا اگر کار شما کسل کننده و یا پر از حاشیه باشد ومخاطب را از هدف اصلی دور کند باز ممکن است ویدئو یا متن را تا آخر نخواند و آن را رها کند . برای پایان بندی خوب از ضربه های عاطفی و کلیدی بهره ببرید تا فیلم و محتوای شما را مخاطب در خاطر بسپارد و بتواند با آن همزاد پنداری کند و برای دیدن مجدد محتوای شما و یا محتوا های دیگر شما راغب نشان دهدو شما را مث یک مشتری وفادار دنبال کند.
+از عکس ، فیلم و جملات قوی و با کیفیت استفاده کنید ، و یادتان باشد که کیفیت عکس و فیلم برای خیلی از مخاطبان مهم است اگر صدا یا تصویر شما دچار نقص باشد، این باعث می شود که خیلی از مخاطب هاعلاقه ای به دیدن فیلم شما پیدا نکنند .
+اگر محتوای شما متن و یا نوشتاری است حتما از کلمات کلیدی و نیز پس از تولید ویرایش کامل آن مطمئن شوید، غلط های املائی ، استفاده نادرست از علایم نگارشی ، غلط های تایپی و جملات با فعل بندی های طولانی و گنگ باعث می شود مخاطب مطالب شما را به خوبی دریافت نکند و محتوا شما را مورد توجه قرار ندهد .
+حتما از مخاطبین خود نظر هایشان را درباره تولید محتوای خود بخواهید و بخواهید که نقاط مثبت و منفی آن را برای شما در بخش نظرات بنویسند و پیشنهادات خود را مطرح کنند، تا بتوانید در تولیدات بعدی خود آن اشکالات را رفع کنید .
+سعی کنید طول عمر محتوای خود را بالا ببرید و آن را به گونه ای بسازید و تولید کنید که مدت بیشتری مخاطب را جذب کند . بعضی محتوا ها طول عمر کمی دارند و با رشد تکنولوژی و گذر زمان ممکن است محتوای آنها برای مخاطبین دیگر جذاب نباشد و یا کهنه به نظر آید،همچنین در حین تولید محتوای خود به این مورد توجه زیادی داشته باشید، تا بازخورد و طول عمر محتوای شما افزایش پیدا کند.
-
ادامه این مقاله در در بخش دوم آن بخوانید…
+منابع
احسان
۹ مهر ۱۳۹۸به نظرم خیلی عالی و کار آمد بود ف چون تولید محتوا خیلی کار به درد بخوریه.
احسان
۹ مهر ۱۳۹۸کاش ولی نمونه کار هم می گذاشتید ، مثل فیلم تا مرحله مرحله می دیدم چه انواعی داره
امیر
۹ مهر ۱۳۹۸عالی بود
GSB
۱۱ مهر ۱۳۹۸سپاس
GSB
۱۱ مهر ۱۳۹۸بسیار مفید بود
GSB
۱۱ مهر ۱۳۹۸tertett6