((چگونه تولید محتوا داشته باشیم۲))
نویسنده مقاله: نگار منوچهری
بخش دوم مقاله ((چگونه تولید محتوا داشته باشیم۲))
تاثیر تکنولوژی بر روی تولید محتوا ؟
فناوریهای تولید و انتقال رسانه، میتوانند قالبها و انواع محتوا را با نوآوری، ترکیب و … تغییر دهند تا نیازهای جدید برای مخاطبین مختلف را تأمین کنند. مثلاً اینفوگرافیک نوعی رسانه جدید است که محتوای متنی و تصویری (و گاهی اوقات، لینکها و دستورهای HTML) را با هم ترکیب کرده و به مخاطب منتقل میکند.
گاهی اوقات در خلال همین تغییرات و توسعهها، ارزشهای مهم و بزرگی برای محتوا ایجاد میشود. مثلاً در مقاله هفت فاکتور اساسی در رابط کاربری تجارت الکترونیکی ذکر شده است که برخی انواع محتوا، دارای طول عمر محدود هستند و این مطلب نشان میدهد که تغییر در فناوری، تأثیرات مهمی بر روی محتوا دارد تا حدی که سودمندی محتوای منتقل شده، ممکن است فقط چند ساعت یا چند روز دوام داشته باشد و پس از آن، محتوا کارآمد و سودمند نباشد.
در دنیای امروز، تأکیدی که بر سرعت انتشار محتوا، نحوه استفاده مجدد و اقتباس از محتوا، در دسترس بودن محتوا در گسترهای وسیع و مواردی از این دست وجود دارد، از تأکید برای تولید محتوای جدید پیشی گرفته است. به این معنا که برای مؤلفین و ناشران یک محتوای اصیل و بکر، اهمیت انتشار گسترده و سریع محتوا، بیش از اهمیت این موضوع است که محتوا صرفاً تولید شود.
به زبان دیگر، محتوایی که تولید شود در سطح وسیع منتشر و دیده نشود، کارآمد نیست؛ که البته استثناءهایی نیز در این زمینه وجود دارد. مثلاً محتوای امنیتی که برای دولتها اهمیت دارد، محتوای فوق تخصصی که مخاطبین آن عموم مردم نیستند، محتوایی شخصی که جزو حریم خصوصی افراد محسوب میشود و… .
به همین دلیل است که میبینیم برخی از شرکتهایی که سابقاً بر روی انتشار کتب فعالیت میکردند، اکنون بر روی پایگاههای دادهٔ غولآسا و پرتالهای اطلاعرسانی عظیم و انتشار محتوا در وب فعالیت میکنند تا محتوای موجود در منابع متعدد را از طریق کانالهای ارتباطی و رسانههای نوین، به سرعت در اختیار انبوه مخاطبان در سراسر دنیا، بگذارند.
چگونه با تولید محتوا برند شویم ؟
یکی از مهم ترین دلایل تولید محتوا اکنون در رسانه ها مخصوصاً شبکه های اجتماعی و نت مطرح، ایجاد برند برای شرکت ها و کارخانه های تجاری وارائه خدمات و کالای آنهاست .
چون با اینکار هم می توانند به معرفی کالا و خدمات خود بپردازند وهم سود و جذب مشتری بیشتر برای خود از این محیط جمع آوری کنند. از طرفی هم افراد با تولید محتوای هدفمند و جذاب سعی دارند تبدیل به برند های معتبر شوند، زیرا که موتور های جستجو از جمله گوگل جوری برنامه نویسی شده اند که برند ها را در رتبه های بالاتری در دسترس و جستجو قرارمی دهد .
این موتور ها دارای الگوریتم های مختلفی هستند از جمله آنها پنگوئن ، پاندا و مرغ ماهیخوار می باشد . که در آنها می توانند برند ها را بهتر از دیگر صفحات تولید محتوا در رده بندی و در دسترس مشتری ها قرار دهند .
هرچقدر یک کالا و خدمات شناخته تر شده باشد قابل اعتماد تر است و مشتریان وفادار بیشتری را هم در بازار برای خود جذب و نگهداری خواهد کرد، برای همین هم خیلی از شرکت های بزرگ و استارتاپ ها سعی در ایجاد برندخود با کمک تولید محتوا دارند . تا از این طریق سرعت بیشتری و جایگاه بهتری را در بازار خود و رقبا کسب کنند .
از همین رو هم خیلی از شرکت ها افراد و تیم های متخصص اینکار را برای تولید محتوای در مسیر برند سازی استخدام و بکار می گیرند .
سپیده
۹ مهر ۱۳۹۸به نظرم نکات جالبی تو مقاله شما بود ، که من ازشون چیز های جدید یاد گرفتم .